GÜÇLÜ BAĞLAR, MUTLU ANILAR

GÜÇLÜ BAĞLAR, MUTLU ANILAR

25.03.2025 35

 

AMAÇLAR: Öğrencilerin ebeveynleri ile derin bağlar kurmaları ve kaliteli zaman geçirmelerini sağlayarak sosyal etkileşimi artırabilme. Ailelerin öğrencilerimizin sosyal gelişim süreçlerine katkılarını artırabilme. Aile etkinlikleri ile ailelerin mutlu anılar biriktirmesine, kültürün nesillere aktarılmasına ve aile yapısının güçlendirilmesine katkıda bulunacak bir yapı sunabilme.

HEDEFLER: İlimiz öğrencileri ve öğrencilerimizin ebeveynleri faaliyetin hedef kitlesini oluşturmaktadır.

UYGULAMA SÜRECİ: 

Kayseri Valiliğinin himayeleriyle İl Millî Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi tarafından hazırlanan aylık etkinlik örnekleri doğrultusunda aile imkânları ve kültürel ögeler göz önünde bulundurularak ilimiz öğrencileri ve velileri tarafından uygulanacaktır.

Aylık olarak planlanan örnek uygulamalar; beceri, spor, sanat ve kültür etkinlikleri olarak dört basamakta yapılandırılmış öneriler niteliğindedir.

Öneri etkinlikler aylık olarak, İl Millî Eğitim Müdürlüğü denetiminde hazırlanır, okul müdürlüklerine ulaştırılır ve okullar aracılığıyla velilere yaygınlaştırılması sağlanır. Aylık olarak hazırlanan öneri etkinlikler aracılığıyla, tüm öğrencilerin ve ailelerin katılma fırsatı buldukları sosyal sürece destek verilir.

Çocuğun ilk ve en önemli sosyal çevresi ailesidir. Ailece yapılan nitelikli etkinliklerin, çocukların bilişsel, sosyal, psikomotor ve duyuşsal gelişimleri açısından çok büyük önem taşıdığı bilinmektedir. Bu nitelikli etkinlikler arasında yer alan oyunlar, çocuklar için eğlenceden çok daha fazlasıdır. Oyunlar, her yaştan bireyin psikolojik sağlamlığı için gereklidir. Aile bağlarını ve aile içi iletişimi güçlendirir. Zihinleri dinlendirir, yeniler ve üretkenliği arttırır.

Birlikte oyun oynayan aile bireyleri birbirlerine karşı daha destekleyici ve anlayışlı olur. Üstelik aile içinde ortaya çıkan birtakım sorunlar, oyunun gücüyle de aşılabilir. Oyun, evi sıcacık bir yuva hâline getirir. Çocuklarını hayata ve geleceğe daha sağlıklı ve sağlam hazırlamak isteyen aile büyükleri, buldukları her fırsatta çocukları ile birlikte oyun oynamalıdır.

Bu kitabın hazırlanmasında öncelikle, seçilen etkinliklerin farklı yaş gruplarından çocuklara hitap etmesine dikkat edilmiştir. Aynı zamanda eğlendirici ögeleri öğrenme süreci ile ilişkilendirebilen, beceri temelli etkinlikler tercih edilmiştir.

 

 

HARİTADA BUL OYUNU

 

25-03-202525-03-2025

Bu etkinlik, katılımcıların Türkiye’deki şehirleri tarihî, turistik yerleri, yöresel yemekleri ve kültürel özellikleri üzerinden tanımalarını sağlamak, coğrafi bilgi ve dikkat becerilerini geliştirmek amacıyla düzenlenmektedir.

  • Türkiye haritası etkinlik alanına yerleştirilir.
  • İpuçları içeren kartlar hazırlanabilir. Her kart, bir şehrin tarihî, turistik, coğrafi veya gastronomik özelliklerine dair bilgiler içerir.
  • Katılımcılar küçük gruplara ayrılabilir ya da bireysel olarak oynayabilirler.
  • Oyunu yöneten kişi bir şehirle ilgili ipuçlarını okur.
  • Kartlarda yer alan mantısıyla ünlü şehrimiz/Ülkemizin başkenti/Nemrut Dağı nerededir? vb. ipucu cümlelerle yönlendirmeler yapılır. (Kart sayısında sınırlama yoktur.)
  • Katılımcılar verilen ipuçlarına dayanarak harita üzerinde doğru şehri bulmaya çalışır.
  • Doğru şehir tahmin edildiğinde, oyuncu şehri işaretler ve puan kazanır.
  • Şehir bulunamazsa, ek ipucu verilebilir veya farklı bir oyuncuya geçilir.
  • Oyun belirlenen süre içinde en çok doğru tahmin yapanın kazanmasıyla tamamlanır.
  • Katılımcılar oyundan edindikleri bilgileri paylaşarak deneyimlerini aktarır.

 



BEŞTAŞ OYUNU


25-03-202525-03-2025Bu etkinlik, el-göz koordinasyonunu geliştirmek, dikkat ve odaklanma becerilerini artırmak, stratejik düşünme ve planlama yeteneğini geliştirmek ve geleneksel oyun kültürünü yaşatmak amacıyla düzenlenmektedir.

Katılımcılara Beştaş oyununun geleneksel bir zekâ ve beceri oyunu olduğu anlatılır.

Oyunun kuralları açıklanır ve oyunda kullanılacak taşlar tanıtılır.

1. Aşama: Tek Taş (Isınma Hareketi)

  • Tüm taşlar yere serilir.
  • Oyuncu bir taşı alır ve havaya atar, o düşmeden önce yerden bir taşı daha alır ve havadaki taşı yakalar.
  • Bu işlem tüm taşlar alınana kadar tekrarlanır.

2. Aşama:

  • İki Taş Oyuncu bir taşı havaya atar, düşmeden önce yerdeki taşlardan ikisini alır ve havadaki taşı yakalar.
  • Bu işlem iki defa yapılır, böylece dört taş da toplanmış olur.

3. Aşama:

  • Üç Taş Aynı mantıkla, bu kez üç taş alınarak devam edilir.

4. Aşama:

  • Dört Taş Oyuncu tek seferde dört taşı almak zorundadır.

5. Aşama: Köprü Kurma (İleri Seviye)

  • Oyuncu bir taşı havaya atar, kalan taşları elinin üstüne koyar ve havadaki taşı yakalar.
  • Daha sonra elin üzerindeki taşlar yere düşürülmeden tekrar yakalanır.

6. Aşama: Çukur Oyunu (Alternatif Oyun Şekli)

  • Oyuncu elini çukur şeklinde yapar ve diğer oyuncular belirlenen mesafeden taşları bu çukura atmaya çalışır.

 

 



RAMAZAN SÜSLEMELERİ - MAHYA YAPIYORUZ


25-03-202525-03-2025


































 


Materyaller:

 

  • Karton veya mukavva, küçük LED ışıklar veya ip ışıklar(önerilir), renkli ipler veya şerit ledler, yapıştırıcı, bant, makas, delgeç
  • Yazı şablonları (Hoş Geldin Ramazan, Bereket, Sabır, İftar Vakti vb.)
  • Siyah fon kağıdı (geleneksel mahya görüntüsü için)

 

Etkinlik Süreci:

 

  • Bu etkinlik, Ramazan’ın manevi atmosferini ailecek hissetmek, geleneksel mahya kültürünü öğrenmek ve yaşatmak, aile içi iş birliği ve yaratıcılığı teşvik etmek amacıyla düzenlenmiştir.
  • Ramazan ayının önemi ve gelenekleri üzerine kısa sohbet yapılır.
  • Osmanlı dönemindeki mahya geleneği tanıtılır.
  • Hangi yazının veya şeklin yapılacağına karar verilir. Geleneksel mahya ya da kapı/pencere süsü tasarımına karar verilir.
  • Örnek çalışmalar ile ilgili araştırma yapılır.
  • Malzemeler hazırlanır.
  • Çalışma ailecek yapılarak sergilenir.
  • Arka planda Ramazan temalı müzikler çalınabilir.
  • Alanda aile fotoğrafı çekilebilir. 

 

SAĞLIK VE SOHBET ADIMLARI


25-03-202525-03-202525-03-202525-03-2025


































 

 

Materyaller:

 

Rahat kıyafetler ve spor ayakkabılar

 

Etkinlik Süreci:

 

Bu etkinlik, Ramazan’da fiziksel aktiviteyi teşvik etmek, ailece kaliteli vakit geçirmek, sağlıklı yaşam bilincini artırmak amacıyla düzenlenmektedir.

  • Hafif esneme hareketleriyle yürüyüş öncesi ısınma yapılır ve yürüyüş rotası belirlenir.
  • Yürüyüş rotası için (varsa) şehrin Ramazan Sokağı önerilir.
  • Ramazan’a dair sohbetler edilerek yürüyüş etkinliği gerçekleştirilir.
  • Adım sayma veya adım hedefi belirleme yapılabilir.
  • Çocuklar için eğlenceli mini görevler verilebilir. Örneğin, "Yol boyunca en yüksek katlı binayı bulalım. / Farklı kaç ağaç türü gördünüz? gibi sorularla etkinliğe renk katılabilir.
  • Yürüyüş sonrası hafif esneme hareketleri yapılarak eve dönülür.